Deze Algemene Verkoopvoorwaarden ("AV") hebben tot doel de relatie te definiëren tussen het bedrijf Habitat et Jardin France (hierna: "GECODIS") en iedere natuurlijke persoon (hierna: "KLANT") die een online aankoop doet op de website www.habitatentuin.nl (hierna: "WEBSITE").
De WEBSITE wordt beheerd door GECODIS France, met maatschappelijke zetel te 32 rue de Paradis 75010 Parijs, Frankrijk, geregistreerd bij het Handels- en Bedrijvenregister van Parijs onder nummer 420 690 893.
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op natuurlijke personen met de status van consument. De internetgebruiker en/of koper moet een meerderjarige natuurlijke persoon zijn met volledige rechtsbevoegdheid om een verbintenis aan te gaan. Handelingen verricht door minderjarigen vallen onder de verantwoordelijkheid en het toezicht van de houder van het ouderlijk gezag.
Voordat de KLANT een bestelling op de WEBSITE plaatst, dient hij deze Algemene Verkoopvoorwaarden aandachtig te lezen. Door een bestelling te plaatsen op de website, aanvaardt de KLANT uitdrukkelijk en zonder voorbehoud deze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Deze voorwaarden prevaleren boven alle andere voorwaarden die in enig ander document voorkomen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is bepaald. Ze zijn van toepassing in het Franse vasteland (met uitzondering van levertijden en -kosten).
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden kunnen worden gewijzigd en de datum van publicatie op de site geldt als de datum van inwerkingtreding. De producten die op habitatentuin.nl worden verkocht, zijn gerelateerd aan de tuin, het zwembad, de dierenwinkel, doe-het-zelf en huisvesting. GECODIS behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving de Producten of Diensten die in de Catalogus worden gepresenteerd, te wijzigen of aan te passen.
GECODIS verbindt zich er echter toe de specificaties van de Producten of Diensten die al door Klanten zijn besteld, niet te wijzigen.
Voordat het contract wordt gesloten, wordt de KLANT gevraagd te bevestigen dat hij de Algemene Verkoopvoorwaarden heeft gelezen.
Het verkoopcontract wordt als gesloten beschouwd wanneer GECODIS de KLANT een e-mail met een orderbevestiging stuurt. De e-mail bevat de gegevens van de KLANT en het bestelnummer, de prijs van de gekochte goederen, de verzendkosten en het afleveradres waarnaar de goederen worden verzonden.
De KLANT verbindt zich ertoe de juistheid van de in de bovenstaande e-mail vermelde persoonlijke gegevens te controleren en GECODIS zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van eventuele correcties/wijzigingen.
GECODIS verbindt zich ertoe de op de site verkochte artikelen zo goed mogelijk te beschrijven en te presenteren. Het kan echter voorkomen dat er fouten, onjuistheden of kleine verschillen voorkomen tussen het op de site gepresenteerde product en het daadwerkelijke product. Bovendien vormen de foto's van de op www.habitatentuin.nl gepresenteerde producten geen contractueel element, maar dienen zij uitsluitend als representatief te worden beschouwd.
GECODIS is de agent voor leveranciers die hun producten op haar online verkoopsite tentoonstellen en regelt alle bestellingen en de logistiek die daarmee verband houden.
De producten die op habitatentuin.nl worden verkocht, zijn gerelateerd aan de tuin, het zwembad, de dierenwinkel, doe-het-zelf en huisvesting. GECODIS behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande kennisgeving de in de Catalogus gepresenteerde Producten of Diensten te wijzigen of aan te passen.
GECODIS verbindt zich er echter toe de specificaties van de door de Klant reeds bestelde Producten of Diensten niet te wijzigen.
Alle producten die op de SITE aan haar KLANTEN worden aangeboden, zijn in principe verkrijgbaar bij de leverancier. Met productbeschikbaarheid wordt in feite de daadwerkelijke beschikbaarheid bedoeld op het moment dat de KLANT de bestelling plaatst. Deze beschikbaarheid moet echter als louter indicatief worden beschouwd, omdat:
- De producten kunnen aan andere KLANTEN worden verkocht vóór de validatie van de bestelling, vanwege de gelijktijdige aanwezigheid op de site van meerdere gebruikers; - Er kan een computerstoring optreden, bijvoorbeeld doordat een product te koop wordt aangeboden terwijl dat in werkelijkheid niet het geval is.
Ook na het verzenden van de orderbevestigingsmail van GECODIS kan het voorkomen dat de goederen gedeeltelijk of volledig niet beschikbaar zijn.
In het geval dat een besteld product aantoonbaar niet beschikbaar is, zullen wij een gedeeltelijke levering uitvoeren. De rest wordt later geleverd.
In het geval dat de klant de door deze niet-beschikbaarheid opgelegde levertijd niet accepteert, biedt GECODIS een vervangend product aan de klant aan, die de volledige vrijheid behoudt om het te accepteren of te weigeren. In dat geval wordt het product terugbetaald.
Bovendien hebben consumenten, overeenkomstig artikel L 111-1 van de Consumentenwet, de mogelijkheid om aanvullende informatie te verkrijgen door te bellen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 18.00 uur.
Alle verkoopprijzen die voor elk van de door GECODIS op de markt gebrachte producten worden aangegeven, zijn uitgedrukt in euro en zijn inclusief BTW, dus inclusief alle belastingen (TTC).
De verzendkosten zijn niet inbegrepen in de aankoopprijs, maar worden aangegeven en berekend vóór het einde van het aankoopproces en worden weergegeven op de winkelwagenpagina bij het bestellen.
Elke wijziging, op verzoek van de KLANT, van de leverings-, inbedrijfstellings- of garantievoorwaarden in overeenstemming met de prijzen die worden weergegeven in de artikelen "Levering", "Installatie" en "Garanties" van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, zal, indien van toepassing, resulteren in een verlaging van de prijs van het product of een aanvullende factuur, met dien verstande dat de nettoprijs bij de bestelling in een samenvatting ter kennis van de klant wordt gebracht.
Wanneer de Klant een Product bestelt, stemt hij ermee in om het Product of de Dienst te kopen tegen de prijs van GECODIS.
De KLANT aanvaardt het recht om GECODIS kan haar prijzen op elk moment wijzigen, maar de goederen worden gefactureerd op basis van de prijzen die op de site worden vermeld op het moment dat de bestelling wordt afgerond en die worden vermeld in de bevestigingsmail die GECODIS naar de klant stuurt.
In geval van een computer-, handmatige, technische of andere fout die kan leiden tot een substantiële wijziging, niet voorzien door GECODIS, van de openbare prijs, waardoor deze buitensporig of duidelijk belachelijk wordt, wordt het bestelformulier als ongeldig beschouwd en geannuleerd en wordt het door de KLANT betaalde bedrag terugbetaald.
Om zijn bestelling te betalen, heeft de consument de keuze uit alle beschikbare betaalmethoden bij het valideren van het bestelformulier, namelijk: bankkaart, Aurore-kaart,
Betaling van uw bestelling in 3 of 4 termijnen met creditcard vanaf € 100 tot € 8.000 bij Oney Bank
Onze partner Oney Bank biedt u een financieringsoplossing genaamd 3x 4x Oney, waarmee u uw aankopen van € 100 tot € 8.000 in 3 of 4 termijnen met uw bankkaart kunt betalen. Voorwaarden: Deze aanbieding is uitsluitend bestemd voor natuurlijke personen (volwassen personen) die in Frankrijk wonen en in het bezit zijn van een Visa- of MasterCard-bankkaart met een geldigheidsduur die langer is dan de looptijd van de gekozen financiering. Systematische autorisatiekaarten, zoals Electron, Maestro, Nickel, etc., evenals e-cards, Indigo en American Express kaarten, worden niet geaccepteerd.
Abonnementsvoorwaarden: Nadat u uw bestelling hebt voltooid, klikt u eenvoudig op de knop “3x 4x Oney betaling per bankkaart”. Vervolgens wordt u doorgestuurd naar de 3x 4x Oney-webpagina van onze partner. Daar vindt u een gedetailleerd overzicht van uw bestelling en het gepersonaliseerde financieringsverzoek, dat u vervolgens moet valideren. U vult uw persoonlijke gegevens in of, indien u een 3x 4x Oney account heeft, identificeert u zich met de inloggegevens die gekoppeld zijn aan uw 3x 4x Oney account. U erkent de algemene betalingsvoorwaarden voor betalingen in termijnen waarop u zich wilt abonneren. Deze voorwaarden worden u in PDF-formaat ter beschikking gesteld, zodat u ze kunt lezen, afdrukken en opslaan voordat u ze accepteert. Vervolgens geeft u uw elektronische acceptatie aan door het overeenkomstige selectievakje aan te vinken.
U erkent dat het "dubbelklikken" op het selectievakje ter erkenning van de algemene voorwaarden uw instemming met het contract inhoudt en dat u de algemene voorwaarden van het product onherroepelijk en onvoorwaardelijk aanvaardt. Tenzij het tegendeel bewezen wordt, vormen de door Oney Bank geregistreerde gegevens het bewijs van alle transacties tussen u en Oney Bank.
Indien u verzoekt om te profiteren van een financieringsoplossing die door Oney Bank wordt aangeboden, worden de gegevens met betrekking tot uw order doorgegeven aan Oney Bank, die deze zal gebruiken om uw aanvraag voor het verlenen, beheren en innen van krediet te bestuderen. Oney Bank behoudt zich het recht voor om uw financieringsaanvraag in 3x 4x Oney te accepteren of te weigeren.
U heeft een opnametermijn van 14 dagen om uw krediet te annuleren. Hoe het werkt: Betaling in 3 of 4 termijnen met creditcard geeft u de mogelijkheid om de bestelling die u op onze webwinkel plaatst als volgt te betalen: - een verplichte aanbetaling, die wordt afgeschreven op de dag dat uw bestelling wordt verzonden. - twee of drie maandelijkse betalingen, elk overeenkomend met een derde of een kwart van de bestelling, geïnd 30 en 60 dagen later voor de 3 keer en 30, 60 en 90 dagen later voor de 4 keer, inclusief kosten overeenkomend met 1,64% van het totale bedrag van de bestelling voor de 3 keer en 2,46% voor de 4 keer (binnen de limiet van maximaal € 30 voor een betaling in 3 keer en maximaal € 60 voor een betaling in 4 keer).
• Betaling in 3 keer vanaf € 100 aankoop en tot € 8.000.
Voorbeeld: Bij een aankoop van € 210, aanbetaling van € 73,28 en vervolgens 2 maandelijkse betalingen van € 70. Krediet voor een periode van 2 maanden tegen een vast APR van 22,08%. Financieringskosten: € 3,28 tot maximaal € 30.
• Betaling in 4 termijnen vanaf € 100 aankoop en tot € 8.000
Voorbeeld: Bij een aankoop van € 400, bijdrage van € 109,84 en vervolgens 3 maandelijkse termijnen van € 100. Lening van 3 maanden met een vast APR van 22,22%. Financieringskosten: € 9,84 tot een maximum van € 60.
Speciale voorwaarden voor eenmalige promotieaanbiedingen: Bij betaling in 3 renteloze termijnen: de financieringskosten bedragen 0% van het totale bedrag van de bestelling.
Voorbeeld: aankoop van € 150, inleg van € 50, vervolgens 2 maandelijkse betalingen van € 50, krediet voor een periode van 2 maanden tegen een vast JKP van 0%. Financieringskosten: €0.
Bij betaling in 4 termijnen zonder kosten: de financieringskosten bedragen 0% van het totale bedrag van de bestelling.
Voorbeeld: aankoop van € 400, bijdrage van € 100, gevolgd door 3 maandelijkse betalingen van € 100. Krediet voor een periode van 3 maanden tegen een vast JKP van 0%. Financieringskosten: € 0
Voorwaarden per 15-10-2024 onder voorbehoud van herziening, voor meer informatie bezoek de website ONEY.FR
Oney Bank - SA met kapitaal van € 71.801.205 - Hoofdkantoor: 34 avenue de Flandre 59170 CROIX - RCS Lille Métropole 546 380 197 - Orias-nummer: 07 023 261 - www.orias.fr - Correspondentie: CS 60006 - 59 895 Lille Cedex 9 - www.oney.f
- PER BANKKAART OF AURORE-KAART:
De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS pas als effectief beschouwd wanneer de relevante bankbetalingscentra hun toestemming hebben gegeven. Indien de genoemde centra de bestelling weigeren, wordt de bestelling automatisch geannuleerd en wordt de klant telefonisch of per post op de hoogte gebracht.
De levering wordt uitgevoerd door GECODIS-vervoerders van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 18:00 uur.
De levering vindt plaats op het door de klant opgegeven adres, die zich ertoe verbindt het bestelde product in ontvangst te nemen.
De levering vindt plaats binnen de tijd die op het productblad staat aangegeven en wanneer het product aan het winkelmandje is toegevoegd.
In het geval dat levering niet mogelijk is op de dag van de afspraak vanwege toegangsproblemen, passages die niet vooraf zijn gemeld, in het geval van afwezigheid van de klant op de met de vervoerder overeengekomen afspraak, of herhaaldelijke onbeschikbaarheid van de klant, of een fout in het afleveradres vanwege de klant, worden extra kosten gefactureerd door habitatetjardin.com volgens het onderstaande schema:
- Van 0 tot 15 kg: € 15,00 incl. btw
- Van 16 tot 30 kg: € 30,00 incl. btw
- Van 31 tot 50 kg: € 40,00 incl. btw
- Van 51 tot 70 kg: € 45,00 incl. btw
- Van 71 tot 100 kg: € 55,00 incl. btw
- Van 100 tot 200 kg: 75,00 € incl. BTW
- Meer dan 250 kg: neem contact met ons op
Standaard levering van habitatetjardin vindt niet plaats op de bovenverdieping. De goederen worden afgeleverd op de begane grond onder een afdak of voor de deur of poort bij woningen of villa's.
Als uw oude apparaat wordt geretourneerd, moet het product op dezelfde locatie ter beschikking worden gesteld. De bezorging van het pakket bij u thuis blijft uw verantwoordelijkheid en kosten. Wij raden u aan de verschillende toegangspunten zorgvuldig op te meten om uw pakket(ten) te kunnen ontvangen.
Het uitpakken van het pakket en het hanteren van de verpakking blijven uw verantwoordelijkheid. Het is van groot belang dat u het pakket samen met de vervoerder uitpakt en eventuele schade of ontbrekende producten meldt.
U kunt de vervoerder vragen om het pakket naar boven te brengen voordat het daadwerkelijk wordt afgeleverd. De leveringsvoorwaarden, kosten en levertijden verschillen afhankelijk van de door u gekozen leveringsmethode. Het is daarom noodzakelijk om contact op te nemen met de klantenservice om een offerte te verkrijgen.
U heeft ook de mogelijkheid om het afleveradres te wijzigen dat u bij het plaatsen van een bestelling bij onze klantenservice heeft opgegeven. Er worden extra kosten aan u doorberekend.
In geval van een beschadigde levering moet de klant een voorbehoud maken op het ontvangstbewijs van de vervoerder (dat door de chauffeur moet worden gevalideerd). Indien het geleverde product beschadigd of beschadigd lijkt, dient de klant dit op de bon van de vervoerder te melden, waarbij hij de schade dient te specificeren. (Bijvoorbeeld: ontbrekend, beschadigd of gescheurd product, enz.).
De woorden "onder voorbehoud van uitpakken" hebben geen enkele juridische waarde.
De klant moet deze voorbehouden per aangetekende brief met ontvangstbevestiging binnen maximaal 72 uur aan de vervoerder bevestigen. Een duplicaat moet naar GECODIS worden gestuurd, zodat de verzekeringsmaatschappijen aanspraak kunnen maken op hun garanties. Sommige producten worden vanwege hun omvang rechtstreeks door onze leverancier geleverd, wat inhoudt dat er deelleveringen kunnen plaatsvinden.
Alle geleverde producten dienen door de klant zelf te worden geïnstalleerd.
A. GECODIS-garanties
Wij wijzen u er met name op dat de garantie niet geldt voor het normale gebruik van een product. Op alle door GECODIS verkochte producten is de fabrieks-/bouwersgarantie van toepassing. Om aanspraak te kunnen maken op de garantie en voordat u het product retourneert, dient u contact op te nemen met GECODIS voor diagnose. Vervolgens dient u, indien nodig, het defecte product gefrankeerd en samen met een kopie van de factuur te retourneren. De technische dienst kent u een retournummer toe. Dit nummer moet duidelijk leesbaar op de verpakking van het pakket worden vermeld (zonder dit nummer wordt het pakket bij aankomst geweigerd).
Bovendien vallen batterijen, oplaadbaar of niet, en lampen die bij de apparaten worden geleverd, nooit onder de garantie. Aftersales service: in alle gevallen vragen wij u om de gebruiksaanwijzing en/of de factuur van de geleverde goederen. Bewaar deze documenten dus goed.
De garantie van GECODIS geldt alleen voor onderdelen en niet voor arbeid.
B. Wettelijke garanties
Ongeacht de commerciële garantie blijft de verkoper aansprakelijk voor gebreken in de overeenstemming van de goederen met het contract onder de voorwaarden van artikel L. 217-4 e.v. van de Consumentenwet en voor verborgen gebreken van het verkochte goed onder de voorwaarden van artikelen 1641 e.v. van het Burgerlijk Wetboek.
De Klant beschikt over een termijn van twee jaar vanaf de levering van de goederen om te handelen onder de wettelijke garantie van overeenstemming. Hij kan kiezen tussen herstelling of vervanging van de goederen, mits hij voldoet aan de kostenvoorwaarden zoals voorzien in artikel L. 217-9 van het Consumentenwetboek. Hij is vrijgesteld van het leveren van bewijs van het bestaan van het gebrek aan overeenstemming van de goederen gedurende de zes maanden na levering van de goederen. Deze periode wordt vanaf 18 maart 2016 verlengd tot vierentwintig maanden, met uitzondering van tweedehandsgoederen. De wettelijke conformiteitsgarantie is onafhankelijk van de commerciële garantie van GECODIS van toepassing.
De Klant kan er ook voor kiezen om de garantie in te schakelen tegen verborgen gebreken van het verkochte goed in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek, waarbij hij kan kiezen tussen ontbinding van de verkoop of vermindering van de verkoopprijs overeenkomstig artikel 1644 van het Burgerlijk Wetboek.
Artikel L.217-4: “De verkoper levert goederen die in overeenstemming zijn met het contract en is aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestaat op het moment van levering. Hij is ook aansprakelijk voor elk gebrek aan overeenstemming dat voortvloeit uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie wanneer deze hem door het contract zijn opgelegd of onder zijn verantwoordelijkheid zijn uitgevoerd."
Artikel L.217-5: "Het goed is in overeenstemming met het contract:
1. Als het geschikt is voor het gebruik dat gewoonlijk van een soortgelijk goed wordt verwacht en, in voorkomend geval:
- als het overeenkomt met de door de verkoper gegeven beschrijving en de kwaliteiten bezit die deze aan de koper heeft gepresenteerd in de vorm van een monster of model;
- als het de kwaliteiten bezit die een koper rechtmatig mag verwachten op grond van de openbare verklaringen van de verkoper, van de producent of van zijn vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering;
2. Of als het de kenmerken bezit die in onderling overleg door de partijen zijn vastgesteld of geschikt is voor een speciaal gebruik dat door de koper wordt nagestreefd en ter kennis is gebracht van de kennis van de verkoper en dat deze laatste het heeft aanvaard”.
Artikel L.217-12: “De actie die voortvloeit uit het gebrek aan overeenstemming verjaart twee jaar vanaf de levering van de goederen. »
Artikel L.217-16: “Wanneer de koper de verkoper, tijdens de looptijd van de commerciële garantie die hem is verleend bij de verwerving of de herstelling van een roerende zaak, om een restauratie vraagt die onder de garantie valt, wordt een eventuele periode van immobilisatie van ten minste zeven dagen toegevoegd aan de duur van de garantie die nog liep. Deze termijn begint te lopen vanaf het verzoek van de koper om tussenkomst of vanaf het verstrekken van de herstelling van de zaak in kwestie, indien deze verstrekking na het verzoek om tussenkomst is."
Artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek: "De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor verborgen gebreken van de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken tot het gebruik waartoe men ze bestemd heeft, of die dit gebruik zodanig verminderen dat de koper, indien hij ze gekend had, deze niet of slechts voor een lagere prijs zou hebben aangeschaft."
Artikel 1648, lid 1 van het Burgerlijk Wetboek: "De rechtsvordering wegens verborgen gebreken moet door de koper worden ingesteld binnen twee jaar na de ontdekking van het gebrek."
A - Herroepingsrecht
Overeenkomstig de artikelen L.222-7 en volgende van het Wetboek van Consumentenrecht beschikt de Klant over een termijn van veertien (14) dagen om zijn herroepingsrecht uit te oefenen, vanaf de dag van de daadwerkelijke levering van het product/de producten.
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, moet u ons binnen de hierboven aangegeven termijn op de hoogte stellen van uw beslissing om uw bestelling te herroepen. Deze kennisgeving moet schriftelijk worden gedaan via uw klantenzone, of per post naar het volgende adres.
GECODIS
Klantenservice
32 rue de Paradis
75010 Parijs
Model: Herroepingsrecht bij een aankoop op afstand
De Klant moet het product/de producten onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop hij de beslissing de overeenkomst te herroepen heeft medegedeeld, aan de Klant terugsturen. De retourzending is de verantwoordelijkheid van de klant en de klant is verantwoordelijk voor de keuze van de vervoerder. Wij accepteren geen retourzendingen waarbij de verzendkosten nog niet zijn voldaan, of waarbij het product niet vergezeld gaat van de factuur.
Het geretourneerde product moet in de originele, verhandelbare verpakking zitten, vergezeld van alle mogelijke accessoires, gebruiksaanwijzingen en documentatie. Een product of verpakking die onvolledig of beschadigd is door de Klant, veroorzaakt door een behandeling die verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de goede werking ervan vast te stellen, wordt niet vergoed.
In geval van herroeping wordt de terugbetaling pas gedaan nadat het/de product(en) is/zijn terugontvangen.
GECODIS zal de terugbetaling uitvoeren via dezelfde betaalmethode die de KLANT heeft gekozen bij de aankoop. In geval van betaling per bankoverschrijving en indien de KLANT gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, dient hij GECODIS, door naar het gedeelte 'Contact' te gaan, de bankgegevens te verstrekken: IBAN, SWIFT en BIC die GECODIS nodig heeft om de terugbetaling uit te voeren.
B - Producten die niet geleverd en onderweg zijn
In geval van annulering van een lopende bestelling. Alleen een e-mail of aangetekende brief wordt in aanmerking genomen voor de annulering en terugbetaling van het product. De klant wordt per e-mail of door onze partner geïnformeerd wanneer zijn product aan de vervoerder wordt overgedragen en ons magazijn verlaat. Indien de klant zijn bestelling wenst te annuleren, worden de retourkosten in rekening gebracht op basis van het gewicht van de producten, zoals hieronder aangegeven:
- Van 0 tot 15 kg: € 35,00 incl. btw
- Van 16 tot 30 kg: € 55,00 incl. btw
- Van 31 tot 50 kg: € 65,00 incl. btw
- Van 51 tot 70 kg: € 70,00 incl. btw
- Van 71 tot 100 kg: € 85,00 incl. btw
- Van 100 tot 200 kg: € 250,00 incl. btw
- Boven 250 kg: neem contact met ons op
Het bedrag wordt op het moment van annulering schriftelijk aan de klant meegedeeld door habitatetjardin.com.
GECODIS behoudt het eigendom van de bestelde producten totdat de klant de prijs ervan volledig en effectief heeft betaald.
Als het product om welke reden dan ook wordt geleverd aan een klant die niet heeft betaald, mag GECODIS het product terugnemen.
Desalniettemin is de klant verantwoordelijk voor de producten vanaf het moment dat deze worden geleverd.
Meubels die aan het einde van hun levensduur zijn, mogen niet bij het afval of in de gemeentelijke recyclingbakken worden gegooid, in overeenstemming met de voorschriften die van toepassing zijn in alle Europese landen.
A- Eco-meubels
GECODIS is geregistreerd in het Nationaal Register van Verkopers van Meubelartikelen onder nummer FR019621_106WAT. Dit nummer garandeert dat GECODIS, door zich aan te sluiten bij Eco-Mobilier, voldoet aan de wettelijke verplichtingen die op haar rusten krachtens artikel L.541-10-1 10° van de Milieuwet.
Zoals elke distributeur is GECODIS verplicht om een eco-participatie te innen bij haar klanten, om de inzamelings- en recyclingkanalen voor afgedankte meubelstukken (DEA) te financieren.
Het bedrag van de eco-participatie staat vermeld op de productfiche van de producten die onder deze verplichting vallen.
B- Terugvordering van uw DEA
U kunt profiteren van een gratis terugvordering van uw oude producten, op voorwaarde dat het afgedankte meubelstukken (DEA) zijn.
Het verzoek tot retournering van uw oude product moet volgens het "1 voor 1"-principe verlopen. GECODIS neemt uw oude product terug voor elk nieuw product van hetzelfde type dat u op de Site hebt gekocht, op voorwaarde dat het qua aard en omvang vergelijkbaar is met het geleverde product. Voorbeeld: een bank die wordt teruggenomen na aankoop van een nieuwe bank, een eenpersoonsbed voor een eenpersoonsbed.
Wij informeren u dat u ons binnen 30 minuten na het bevestigen van uw bestelling op onze site via een bericht op de hoogte moet stellen.
Let op: De retourzending vindt niet plaats op het moment van levering, maar er wordt een ophaaldienst georganiseerd zodra het product bij de klant is afgeleverd.
Vereisten: Uw producten moeten vooraf worden voorbereid, anders kunnen ze niet door onze teams worden teruggenomen. De oude meubels moeten worden gedemonteerd en verpakt, zodat de meubels door onze transporteurs kunnen worden vervoerd. Matrassen en andere textielproducten moeten worden beschermd door een hoes en verpakt.
Bovendien moeten de meubels, om door onze transporteur te kunnen worden opgehaald, beschikbaar zijn aan de voet van het gebouw (plaats van levering van het op habitatetjardin.com bestelde product).
Verkoop op afstand is verplicht. Deze gegevens zijn essentieel voor de verwerking en levering van bestellingen, het opstellen van facturen en garantieovereenkomsten. Als u geen informatie verstrekt, wordt de bestelling niet gevalideerd.
Deze persoonlijke gegevens mogen rechtmatig voor commerciële doeleinden worden gebruikt door GECODIS of haar partners. Echter, in overeenstemming met de wet "Informatique et Libertés" is de verwerking van persoonsgegevens met betrekking tot GECODIS-klanten of alle e-mailadressen die door onze websites worden verzameld, gemeld bij de Nationale Commissie voor Informatica en Burgerlijke Vrijheden (CNIL). De klant heeft (artikel 34 van de wet van 6 januari 1978) een recht op toegang, wijziging, rectificatie en verwijdering van de hem betreffende gegevens, dat hij kan uitoefenen bij:
Société GECODIS - 32 rue de Paradis, 75010 Parijs
Telefoon: - Fax: 01 47 70 29 71
- HIPAY:
De site Habitat & Jardin is het onderwerp van een van de meest efficiënte beveiligingssystemen. Niet alleen is het SSL (Secure Socket Layer)-coderingsproces geïmplementeerd, maar ook zijn alle coderings- en versleutelingsprocessen versterkt om alle gevoelige gegevens met betrekking tot betaalmiddelen zo effectief mogelijk te beschermen.
De bankgegevens van een klant zijn nooit in platte tekst op het net te vinden. Ze zijn noch zichtbaar voor de handelaar, noch voor de Hipay-betalingstechnici.
Uw browsersoftware configureren:
U kunt uw browsersoftware zo configureren dat cookies op uw apparaat worden opgeslagen of dat ze juist worden geweigerd, hetzij systematisch, hetzij afhankelijk van de uitgever ervan. U kunt uw browsersoftware ook zo configureren dat u tijdig wordt gevraagd of u cookies wilt accepteren of weigeren, voordat een cookie op uw apparaat wordt opgeslagen.
Hoe kunt u uw keuzes maken, afhankelijk van de browser die u gebruikt?
Voor het beheer van cookies en uw keuzes is de configuratie van elke browser anders. Dit wordt beschreven in het Help-menu van uw browser, waar u kunt lezen hoe u uw cookievoorkeuren kunt wijzigen.
Voor Internet Explorer™: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Block-or-allow-cookies ,
Voor Safari™: http://docs.info.apple.com/article.html?path=Safari/3.0/en/9277.html ,
Voor Chrome™: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=fr&hlrm=en&answer=95647 ,
Voor Firefox™: http://support.mozilla.org/en-US/kb/Cookies inschakelen%20en%20uitschakelen%20 ,
Voor Opera™: http://help.opera.com/Windows/10.20/en/cookies.html
Het besturingssysteem van uw smartphone configureren
U kunt de opslag van cookies op uw smartphone beheren met behulp van de regels van het besturingssysteem.
Op iOS: https://support.apple.com/en-us/HT201265
Op Android: https://support.google.com/chrome/topic/3434352
Cookies configureren met een tool aangeboden door Habitat et jardin
Om te voldoen aan de regelgeving, gebruikt Habitat et jardin een tool waarmee de internetgebruiker de plaatsing van cookies kan configureren bij het verbinden met de site www.habitatetjardin.com.
Om toegang te krijgen tot de lijst met geplaatste cookies en hun plaatsing te configureren klik hier (Houd er rekening mee dat sommige advertentieblokkers niet compatibel zijn met deze functie)
Dit contract is onderworpen aan het Franse recht. Elk geschil met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van dit contract zal worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken. Wat professionals betreft, behoudt GECODIS zich het recht voor om de kwestie voor te leggen aan een andere bevoegde jurisdictie. Bij geschillen met consumenten zijn de regels van het gewoonterecht van toepassing.
Consumentenbemiddeling:
Volgens artikel L.612-1 van de Consumentenwet heeft "elke consument het recht om kosteloos een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar met het oog op een minnelijke schikking van het geschil tussen hem en een professional. Daartoe garandeert de professional de consument een doeltreffend beroep op een consumentenbemiddelingssysteem. In dit verband biedt GECODIS (HABITAT ET JARDIN) haar consumentenklanten, in het kader van geschillen die niet in der minne zijn opgelost na een klacht per post, de bemiddeling aan van een consumentenbemiddelaar. Zijn contactgegevens zijn als volgt:
Médiation Conso Drôme, 19 Bis Rue Jonchère, 26000, Valence, FRANKRIJK. Website: mediation-conso-drome.org. Telefoon: +33 (0) 788 825 542