Voorwerp

Het doel van deze Algemene Verkoopvoorwaarden (“CGV”) is het definiëren van de relaties tussen het bedrijf Habitat et Jardin France (hierna genoemd: “GECODIS”) en elke natuurlijke persoon (hierna genoemd: “KLANT”) die een online aankoop doet op de site www.habitatetjardin.com (hierna: “SITE”).

De SITE wordt beheerd door GECODIS France met hoofdkantoor op 32 rue de Paradis 75010 Parijs Frankrijk, geregistreerd bij de Paris RCS onder nummer 420 690 893.

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden zijn uitsluitend van toepassing op personen met de status van consument. De internetgebruiker en/of koper moet een volwassen natuurlijke persoon zijn met volledige handelingsbekwaamheid. Handelingen van minderjarigen worden verricht onder de verantwoordelijkheid en controle van de houder van het ouderlijk gezag.

Alvorens een bestelling op de SITE te plaatsen, is de KLANT verplicht deze Algemene Verkoopvoorwaarden aandachtig te lezen. Door een bestelling op de site te plaatsen, aanvaardt de KLANT uitdrukkelijk en zonder voorbehoud deze Algemene Verkoopvoorwaarden.

Zij prevaleren boven alle andere voorwaarden die in enig ander document voorkomen, tenzij er vooraf, uitdrukkelijk en schriftelijk afstand van is gedaan. Ze zijn van toepassing op het vasteland van Frankrijk (exclusief levertijden en kosten).

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen en de datum van publicatie ervan op de site is gelijk aan de datum van inwerkingtreding ervan. De producten die op habitatetjardin.com op de markt worden gebracht, hebben betrekking op de tuin, het zwembad, de dierenwinkel, de doe-het-zelfzaak en de huisvesting. GECODIS behoudt zich het recht voor om de producten of diensten die in de catalogus worden aangeboden zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of te wijzigen.

GECODIS verbindt zich er echter toe om de specificaties van de Producten of Diensten die reeds door Klanten zijn besteld niet te wijzigen.

Afsluiting van het contract

Voordat het contract wordt gesloten, wordt de KLANT gevraagd te bevestigen dat hij de Algemene Verkoopvoorwaarden heeft gelezen.

Het verkoopcontract wordt als gesloten beschouwd wanneer GECODIS de KLANT een e-mail ter bevestiging van de bestelling stuurt. De e-mail bevat de gegevens en het bestelnummer van de KLANT, de prijs van de gekochte goederen, de verzendkosten en het afleveradres waarnaar de goederen worden verzonden.

De KLANT verbindt zich ertoe de juistheid van de persoonlijke gegevens in de bovenstaande e-mail te verifiëren en GECODIS zo snel mogelijk op de hoogte te stellen van elke uit te voeren correctie/wijziging.

GECODIS verbindt zich ertoe de op de site verkochte artikelen zo goed mogelijk te beschrijven en te presenteren. Er kunnen echter bepaalde fouten, onnauwkeurigheden of kleine verschillen voorkomen tussen het product dat op de site wordt gepresenteerd en het daadwerkelijke product. Bovendien vormen de foto's van de producten die op www.habitatetjardin.com worden gepresenteerd geen contractueel element, omdat ze als uitsluitend representatief moeten worden beschouwd.

Producten

GECODIS is de agent van de leveranciers die hun producten op haar online verkoopsite tentoonstellen en zorgt voor alle bestellingen en de daaraan gekoppelde logistiek.

De producten die op habitatetjardin.com worden verkocht, hebben betrekking op de tuin, het zwembad, de dierenwinkel, de doe-het-zelf en huisvesting. GECODIS behoudt zich het recht voor om de Producten of Diensten die in de Catalogus worden aangeboden zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of te wijzigen.

GECODIS verbindt zich er echter toe om de specificaties van de Producten of Diensten die reeds door Klanten zijn besteld niet te wijzigen.

Alle producten die op de SITE aan haar KLANTEN worden aangeboden, zijn in principe verkrijgbaar bij de leverancier. De beschikbaarheid van producten verwijst immers naar de daadwerkelijke beschikbaarheid op het moment dat de KLANT de bestelling plaatst. Deze beschikbaarheid moet echter als louter indicatief worden beschouwd omdat:

- De producten kunnen aan andere KLANTEN worden verkocht vóór de validatie van de bestelling, vanwege de gelijktijdige aanwezigheid op de site van meerdere gebruikers; - Er kan zich een computerafwijking voordoen, bijvoorbeeld door een product beschikbaar te maken voor aankoop, wat in werkelijkheid niet het geval is.

Zelfs na verzending van de door GECODIS verzonden e-mail met de orderbevestiging kunnen er gevallen zijn van gedeeltelijke of totale onbeschikbaarheid van de goederen.

Bij gebleken niet-beschikbaarheid van een besteld product zullen wij tot een deellevering overgaan. De rest wordt later geleverd.

In geval van niet-aanvaarding door de klant van de levertijd opgelegd door deze niet-beschikbaarheid, zal GECODIS een vervangend product aanbieden aan zijn klant, die de volledige discretie behoudt om het te accepteren of te weigeren, in welk geval hij zal worden terugbetaald.

Bovendien hebben consumenten, in overeenstemming met artikel L 111-1 van de Consumentenwet, de mogelijkheid om aanvullende informatie te verkrijgen door van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 uur te bellen.

Advies & bestellen

Prijs

Alle verkoopprijzen die voor elk van de door GECODIS op de markt gebrachte producten worden aangegeven, zijn uitgedrukt in euro en inclusief BTW en dus alle belastingen inbegrepen (TTC).

De verzendkosten zijn niet bij de aankoopprijs inbegrepen, maar worden vóór het einde van het aankoopproces aangegeven en berekend en worden tijdens het bestellen op de winkelwagenpagina weergegeven.

Elke wijziging, op verzoek van de KLANT, van de leverings-, inbedrijfstellings- of garantievoorwaarden in overeenstemming met de prijzen weergegeven in de artikelen "Levering", "Installatie" en "Garanties" van deze Algemene Verkoopvoorwaarden, zal, indien van toepassing, resulteren in , prijsverlaging van het product of aanvullende facturering, met dien verstande dat de nettoprijs door middel van een samenvatting onder de aandacht van de klant wordt gebracht op het moment van de bestelling.

Wanneer de Klant een Product bestelt, verbindt hij zich ertoe dat Product of deze Dienst aan te kopen tegen de GECODIS-prijs.

De KLANT aanvaardt het recht van GECODIS om zijn prijzen op elk moment te wijzigen, maar de goederen zullen worden gefactureerd op basis van de prijzen die op de site zijn aangegeven op het moment dat de bestelling wordt afgerond en die zijn aangegeven in de bevestigingsmail verzonden door GECODIS naar de klant.

In het geval van een computer-, handmatige, technische of andere aardfout die zou kunnen resulteren in een substantiële wijziging, niet voorzien door GECODIS, van de openbare prijs, waardoor deze exorbitant of kennelijk belachelijk wordt, zal het bestelformulier als ongeldig worden beschouwd en worden geannuleerd. het door de KLANT betaalde bedrag wordt gerestitueerd.

Betaling

Om zijn bestelling te betalen, heeft de consument, naar keuze, alle beschikbare betaalmethoden bij het valideren van het bestelformulier, namelijk: bankkaart, Aurore-kaart,

<!- - check, -->< p>briefpostwissel of contante postwissel.

Betaling van uw bestelling in 3 of 4 termijnen met creditcard vanaf 100 € aankopen tot 8000 € bij Oney Bank

Onze partner Oney Bank biedt u een financieringsoplossing genaamd 3x 4x Oney, waarmee u uw aankopen van € 100 tot € 8.000 in 3 of 4 termijnen kunt betalen met uw bankkaart. Voorwaarden: Dit aanbod is voorbehouden aan particulieren (grote personen) die in Frankrijk wonen en houders van een Visa- en MasterCard-bankkaart met een geldigheidsdatum die langer is dan de gekozen financieringsduur. Kaarten met systematische autorisatie, met name Electron, Maestro, Nickel, etc., evenals e-cards, Indigo- en American Express-kaarten worden niet geaccepteerd.

Abonnementsvoorwaarden: Na het voltooien van uw bestelling, Alles wat u hoeft te doen wat u kunt doen is klikken op de “betaalknop in 3x 4x Oney met creditcard”. Vervolgens wordt u doorgestuurd naar de 3x 4x Oney-webpagina van onze partner, waar u de gedetailleerde samenvatting van uw bestelling en de gepersonaliseerde financieringsaanvraag ziet, die u vervolgens moet valideren. U vult uw persoonlijke gegevens in of, indien u een 3x 4x Oney-account heeft, identificeert u zich met behulp van de verbindingsgegevens gekoppeld aan uw 3x 4x Oney-account. U leest de algemene betalingsvoorwaarden waarop u zich wilt abonneren. Deze worden u in pdf-formaat ter beschikking gesteld, zodat u ze kunt lezen, afdrukken en opslaan voordat u ze accepteert. U geeft vervolgens uw elektronische aanvaarding door via het overeenkomstige selectievakje.

U erkent dat de “dubbelklik” die aan het selectievakje is gekoppeld bij het lezen van de algemene voorwaarden, een instemming met het contract inhoudt en een onherroepelijke en zonder voorbehoud aanvaardt de algemene voorwaarden van het product. Tenzij het tegendeel bewezen is, vormen de door Oney Bank geregistreerde gegevens het bewijs van alle transacties tussen u en Oney Bank.

Als u vraagt ​​om te profiteren van een financieringsoplossing aangeboden door Oney Bank, wordt de informatie met betrekking tot uw bestelling doorgegeven aan Oney Bank, die deze zal gebruiken voor het bestuderen van uw verzoek tot toekenning, beheer en terugvordering van krediet. Oney Bank behoudt zich het recht voor om uw financieringsaanvraag in 3x 4x Oney te accepteren of te weigeren.

U heeft een opnametermijn van 14 dagen om afstand te doen van uw krediet. Hoe het werkt: Door in 3 of 4 termijnen per creditcard te betalen, kunt u de bestelling die op onze verkoperssite is geplaatst als volgt betalen: - een verplichte aanbetaling, afgeschreven op de dag van bevestiging van verzending van uw bestelling. - twee of drie maandelijkse betalingen, elk overeenkomend met een derde of een kwart van de bestelling, 30 en 60 dagen later voor 3 termijnen en 30, 60 en 90 dagen later voor 4 termijnen, inclusief kosten die overeenkomen met 1,64% van het totale bedrag van de bestelling voor een 3-termijn en 2,46% voor een 4-termijn (binnen de limiet van maximaal € 30 voor betaling in 3 termijnen en Maximaal € 60 voor 4 termijnen).

• Betaling in 3 termijnen vanaf € 100 aankoopbedrag tot € 8.000.
Voorbeeld: Bij een aankoop van € 210,- bijdrage van € 73,28 en vervolgens 2 maandelijkse betalingen van € 70,-. Krediet voor een periode van 2 maanden tegen een vast JKP van 22,08%. Financieringskosten: € 3,28 tot maximaal € 30.

• Betaling in 4 termijnen vanaf een aankoop van € 100,- tot € 8.000,-
Voorbeeld: bij een aankoop van € 400,- bijdrage van € 109,84 daarna 3 maandelijkse betalingen van € 100. Krediet op 3 maanden tegen een vast JKP van 22,22%. Financieringskosten: € 9,84 tot maximaal € 60.

Bijzondere voorwaarden voor eenmalige actie-aanbiedingen: Bij betaling in 3 termijnen zonder kosten: de financieringskosten bedragen 0% van het totaalbedrag van de bestelling.
Voorbeeld aankoop van €150, bijdrage €50, daarna 2 maandelijkse betalingen van €50, Krediet voor een periode van 2 maanden tegen een vast JKP van 0%. Financieringskosten: € 0.
Bij betaling in 4 termijnen zonder kosten: de financieringskosten bedragen 0% van het totale bedrag van de bestelling.
Voorbeeld van een aankoop van € 400,-, bijdrage van € 100,-, gevolgd door 3 maandelijkse betalingen van € 100,-. Krediet voor een periode van 3 maanden tegen een vast JKP van 0%. Financieringskosten: 0€

Voorwaarden vanaf 15/10/2024 kunnen worden herzien, ga voor meer informatie naar de website ONEY.FR

Oney Bank - SA met een kapitaal van € 71.801.205 - Hoofdkantoor: 34 avenue de Flandre 59170 CROIX - RCS Lille Métropole 546 380 197 - n° Orias: 07 023 261 - www.orias.fr - Correspondentie: CS 60006 - 59 895 Lille Cedex 9 - www.oney.f

- MET BANKKAART OF AURORE-KAART:
De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS pas als effectief beschouwd wanneer de betrokken bankbetalingscentra hun toestemming hebben gegeven. In geval van weigering door genoemde centra wordt de bestelling automatisch geannuleerd en wordt de klant telefonisch of per mail op de hoogte gebracht.


< p>- PER BRIEF MANDAAT OF CASH MANDAAT:
De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS pas als effectief beschouwd na ontvangst ervan.

- OP KREDIET:
De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS niet als effectief beschouwd, onder voorbehoud van aanvaarding door de kredietmaatschappij.
Bovendien behoudt GECODIS zich het recht voor om elke bestelling te weigeren van een klant waarmee een geschil bestaat.

- Financiering voor particulieren:

< span style=" font-size: 2em; line-height: 1em; text-transform: hoofdletters;">Een tegoed is bindend en moet worden terugbetaald. Controleer uw terugbetalingsmogelijkheden voordat u zich vastlegt.

U kunt financiering aanvragen voor de betaling van uw bestelling.

Door op financiering te klikken, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde site van onze partner SOFINCO om uw kredietaanvraag in enkele muisklikken af ​​te ronden en in principe onmiddellijk antwoord te krijgen (onder voorbehoud van het verkrijgen van de gevraagde bewijsstukken).

De financieringsaanvraag gebeurt bij onze partnerorganisatie Sofinco. Het invoeren van uw financieringsdossier gebeurt direct online. Het is uw verantwoordelijkheid om alle informatie te verstrekken die onze partner Sofinco nodig heeft om uw dossier te bestuderen.

Uw bestelling wordt verwerkt zodra onze partnerorganisatie Sofinco uw financieringsaanvraag heeft gevalideerd.
U beschikt over een juridische herroepingsrecht van 14 dagen vanaf de datum van ondertekening van het kredietcontract.

Kredietaanbod gekoppeld aan een verkoop voorbehouden aan particulieren, onder voorbehoud van aanvaarding door de kredietverstrekker van CA Consumer Finance waarvan SOFINCO deel uitmaakt een merk, S.A met een kapitaal van € 554.482.422 - 1 rue Victor Basch - CS 70001 - 91068 Massy Cedex - RCS Evry 542 097 522. Verzekeringstussenpersoon, geregistreerd bij ORIAS onder nummer 07 008 079 (www. orias.fr).

Onze partner Sofinco biedt u een toegewezen kredietaanbod zonder verzekering geldig van € 500 tot € 40.000 en 12 of 60 maanden bij Vaste APR van 6,28% naar 9,90%

Deze advertentie wordt verspreid door GECODIS - SA met een kapitaal van € 187.203,29 - hoofdkantoor: 32 rue de Paradis 75010 Parijs, RCS Parijs nummer B 420 690 893 | die een niet-exclusieve bankagent is van CA Consumer Finance, geregistreerd bij ORIAS onder nummer 17 001 605 (www.orias.fr) en die assisteert bij het uitvoeren van consumentenkrediettransacties zonder op te treden als kredietverstrekker.

Levering

Levering vindt plaats door GECODIS-vervoerders in Frankrijk van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur.

Het zal worden uitgevoerd op het adres dat is opgegeven door de klant die zich ertoe verbindt het bestelde product te ontvangen.

Voor Corsica, de Franse overzeese gebiedsdelen en andere landen, evenals voor het zeevervoer langs de kust, worden de transportkosten herberekend volgens de geldende tarieven. Validatie van de offerte door de klant is verplicht.

Levering vindt plaats binnen de tijden aangegeven op het productblad en bij plaatsing in het winkelmandje.

In geval van onmogelijkheid van levering op de dag van de afspraak vanwege toegangsproblemen, niet vooraf gemelde passages, in geval van afwezigheid van de klant op de met de vervoerder overeengekomen afspraak, of herhaalde onbeschikbaarheid van de klant, of een fout in het afleveradres door de klant worden extra kosten door habitatetjardin.com gefactureerd volgens onderstaand schema:

- Van 0 tot 15 kg: € 15,00 inclusief BTW

- Van 16 tot 30 kg: € 30,00 inclusief BTW

- Van 31 tot 50 kg: € 40,00 inclusief BTW

- Van 51 tot 70 kg: € 45,00 inclusief BTW

- Van 71 tot 100 kg: € 55,00 inclusief BTW

- Van 100 tot 200 kg: € 75,00 inclusief BTW

- Boven 250 kg: neem contact met ons op

Standaard levering van habitatetjardin vindt niet plaats op de vloeren. De goederen worden onder afdak op de begane grond of bij huizen of villa's voor de deur of poort afgeleverd.

Als u uw oude apparaat terugneemt, moet het product op dezelfde locatie ter beschikking worden gesteld. De bezorging van het pakket bij u thuis blijft uw verantwoordelijkheid en verantwoordelijkheid. Wij nodigen u uit om de verschillende toegangspunten zorgvuldig te meten voor uw pakket(ten).

Het uitpakken van het pakket en het verwerken van de verpakking blijft uw verantwoordelijkheid. Het is absoluut noodzakelijk om samen met de vervoerder uit te pakken en elk beschadigd of ontbrekend product te melden.

Het is mogelijk om vóór de daadwerkelijke bezorging te vragen dat de vervoerder uw pakket naar boven brengt. Leveringsvoorwaarden, kosten en tijden verschillen afhankelijk van de leveringsmethode die u kiest. Het is daarom noodzakelijk om contact op te nemen met de klantenservice om een ​​offerte te verkrijgen.

U heeft ook de mogelijkheid om het opgegeven afleveradres bij het plaatsen van de bestelling bij onze klantenservice te wijzigen. Er worden extra kosten in rekening gebracht.

In geval van beschadigde levering moet de klant een reservering maken op de voucher van de vervoerder (moet gevalideerd worden door de chauffeur). Indien het geleverde product beschadigd of beschadigd blijkt te zijn, dient de klant dit op de bon van de vervoerder te melden, met nauwkeurige vermelding van de schade. (Bijvoorbeeld: ontbrekend, beschadigd of gescheurd product, enz.).

De woorden “onder voorbehoud van uitpakken” hebben geen juridische waarde.

De klant dient deze reserveringen binnen maximaal 72 uur per aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan de vervoerder te bevestigen. Er moet een duplicaat naar GECODIS worden gestuurd, zodat de verzekeringsmaatschappijen gebruik kunnen maken van hun garanties. Sommige producten worden vanwege hun omvang rechtstreeks door onze leverancier geleverd, waarbij deellevering mogelijk is.

Faciliteit

Alle geleverde producten dienen door de klant geïnstalleerd te worden.

Garantie

A. GECODIS-garanties

Wij vestigen uw aandacht in het bijzonder op het feit dat de garantie niet het normale gebruik van een product dekt. Op alle producten die door GECODIS worden verkocht, geldt de fabrieksgarantie. Om van de garantie gebruik te kunnen maken en voordat u het product retourneert, moet u contact opnemen met GECODIS voor een diagnose en vervolgens, indien nodig, het defecte product franco retourneren, vergezeld van een kopie van de factuur. Er zal door de technische dienst aan u een retournummer worden toegekend dat goed leesbaar op de verpakking van het pakket moet worden geschreven (zonder dit nummer wordt het pakket bij aankomst geweigerd).
Bovendien vallen batterijen, oplaadbare of niet-oplaadbare batterijen en lampen die bij de apparaten worden geleverd, nooit onder de garantie. Dienst na verkoop: in alle gevallen wordt u gevraagd om het gebruiksboekje en/of de factuur van de geleverde goederen. Bewaar deze documenten dus.

De GECODIS-garantie geldt alleen voor onderdelen en niet voor arbeid.

B. Wettelijke garanties

Onafhankelijk van de commerciële garantie blijft de verkoper aansprakelijk voor gebreken in overeenstemming van de goederen met het contract onder de voorwaarden van artikel L. 217-4 en volgende van de code van verbruik en verborgen gebreken van het verkochte goed onder de voorwaarden voorzien in de artikelen 1641 en volgende van het Burgerlijk Wetboek.

De Klant beschikt over een termijn van twee jaar vanaf de levering van het goed om in rechte op te treden. garantie van conformiteit. Hij kan kiezen tussen reparatie of vervanging van het artikel, met inachtneming van de kostenvoorwaarden voorzien in artikel L. 217-9 van de Consumentenwet. Hij is vrijgesteld van het leveren van bewijs van het bestaan ​​van het gebrek aan overeenstemming van de goederen gedurende de zes maanden na de levering van de goederen. Deze periode wordt vanaf 18 maart 2016 verlengd tot vierentwintig maanden, behalve voor tweedehands goederen. De wettelijke conformiteitsgarantie geldt onafhankelijk van de commerciële garantie van GECODIS.

De Klant kan er ook voor kiezen om de garantie tegen verborgen gebreken in het verkochte artikel in te voeren in de zin van artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek, waardoor hij kiezen tussen de annulering van de verkoop of een verlaging van de verkoopprijs in overeenstemming met artikel 1644 van het burgerlijk wetboek.
Artikel L.217-4: “De verkoper levert goederen in overeenstemming met het contract en reageert op elk gebrek van conformiteit aanwezig op het moment van levering. Hij is eveneens aansprakelijk voor conformiteitsgebreken die voortvloeien uit de verpakking, de montage-instructies of de installatie, wanneer dit krachtens de overeenkomst zijn verantwoordelijkheid is geweest of onder zijn verantwoordelijkheid is uitgevoerd”.

Artikel L.217-5 : “Het goed voldoet aan de overeenkomst:
1. Als het geschikt is voor het gebruik dat gewoonlijk van een soortgelijk goed wordt verwacht en, indien van toepassing:
< span> - als het overeenkomt met de beschrijving gegeven door de verkoper en de kwaliteiten bezit die het aan de koper heeft gepresenteerd in de vorm van een monster of model;
- als het de kwaliteiten vertoont die een koper legitiem mag verwachten gelet op openbare verklaringen van de verkoper, door de producent of door zijn vertegenwoordiger, met name in reclame of etikettering;
2. Of als het de kenmerken vertoont die in onderlinge overeenstemming door de partijen zijn gedefinieerd of schoon is voor enig speciaal gebruik dat door de koper wordt gezocht, gebracht naar medeweten van de verkoper en dat deze deze heeft aanvaard".

Artikel L.217-12: "De actie die voortvloeit uit het gebrek aan overeenstemming verstrijkt twee jaar vanaf de levering van de goederen. »

Artikel L.217-16: “Wanneer de koper van de verkoper vraagt, in de loop van de commerciële garantie die hem werd verleend bij de aanschaf of reparatie van een goed meubel, wordt een reparatie gedekt door de garantie wordt elke periode van immobilisatie van minstens zeven dagen opgeteld bij de resterende looptijd van de garantie. Deze termijn loopt vanaf het verzoek van de koper tot tussenkomst of de terbeschikkingstelling voor reparatie van het betreffende goed, indien deze terbeschikkingstelling volgt op het verzoek tot tussenkomst."

Artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek: “ De verkoper is gebonden aan de garantie voor verborgen gebreken aan het verkochte goed die het ongeschikt maken voor het gebruik waarvoor het bestemd is, of die dit gebruik zodanig beperken dat de koper het niet zou hebben verkregen of niet zou hebben verkregen. gegeven dat een lagere prijs, als hij ze had geweten."

Artikel 1648 lid 1 van het Burgerlijk Wetboek: "De actie voortvloeiend uit herroepingsgebreken moet door de koper worden ingesteld, binnen een termijn van twee jaar vanaf de ontdekking van het defect.”

Opname

A - Herroepingsrecht

In overeenstemming met de artikelen L.222-7 en volgende van de Consumentenwet heeft de Klant een termijn van veertien (14 ) dagen om uw herroepingsrecht uit te oefenen, vanaf de dag van daadwerkelijke levering van het/de product(en).

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons binnen de hierboven aangegeven termijn op de hoogte stellen van uw beslissing om uw bestelling te herroepen. Deze kennisgeving moet schriftelijk worden gedaan via uw klantengedeelte, of per post naar het volgende adres.
GECODIS
Klantenservice
32 rue de Paradis
75010 Parijs
< br />
Model: Herroeping van een aankoop op afstand

De Klant moet het/de product(en) zonder onnodige vertraging en in ieder geval uiterlijk veertien dagen na de datum retourneren van de mededeling van zijn besluit om zich terug te trekken. De retourzending is de verantwoordelijkheid van de klant en de klant is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van de vervoerder. We accepteren geen retourzendingen onder vrachtvervoer of als het product niet vergezeld is van de factuur.

Het geretourneerde product moet zich in de originele, verkoopbare verpakking bevinden, vergezeld van alle mogelijke accessoires, gebruiksaanwijzingen en documentatie. . Elk product of pakket dat onvolledig of beschadigd is door de Klant als gevolg van een andere behandeling dan die noodzakelijk is om de aard, de kenmerken en de goede werking ervan vast te stellen, wordt niet terugbetaald.

In geval van herroeping zal er restitutie plaatsvinden. uitsluitend uit de terugwinning van het/de product(en).

GECODIS vergoedt via dezelfde betalingsmethode die de KLANT tijdens de aankoop heeft gekozen. In geval van betaling via bankoverschrijving en als de KLANT van plan is zijn herroepingsrecht uit te oefenen, moet hij GECODIS, door naar de contactpagina te gaan, de bankgegevens verstrekken: IBAN, SWIFT en BIC die nodig zijn voor GECODIS om de terugbetaling uit te voeren. .

B - Producten niet geleverd en onderweg

In geval van annulering van een lopende bestelling. Voor de annulering en terugbetaling van het product wordt alleen rekening gehouden met een e-mail of aangetekende brief. De klant wordt per e-mail of door onze partner geïnformeerd wanneer zijn product aan de vervoerder wordt overgedragen en ons magazijn verlaat. Als de klant zijn bestelling wil annuleren, worden de retourkosten gefactureerd afhankelijk van het gewicht van het product, zoals hieronder aangegeven:

- Van 0 tot 15 kg: € 35,00 inclusief btw
- Vanaf 16 t/m 30 kg: € 55,00 inclusief btw
- Van 31 t/m 50 kg: € 65,00 inclusief btw
- Van 51 t/m 70 kg: 70,00 € incl. BTW
- Van 71 tot 100 kg: 85,00 € incl. BTW
- Van 100 tot 200 kg: 250,00 € incl. BTW
- Boven 250 kg: contacteer ons
< br /> Het bedrag wordt schriftelijk aan de klant meegedeeld wanneer de annulering door habitatetjardin.com wordt verwerkt.

Eigendom

GECODIS behoudt het eigendom van de bestelde producten tot de daadwerkelijke en volledige betaling van de prijs ervan door de klant.

Indien het product om welke reden dan ook wordt afgeleverd bij een klant die niet heeft betaald, kan GECODIS dit product terugnemen.

Niettemin wordt de klant verantwoordelijk voor de producten bij levering.

Eco-meubilair, einde levensduur/gebruikt meubilair

Meubelelementen mogen aan het einde van hun levensduur niet in de vuilnisbak of in gemeentelijke recyclingbakken worden gegooid, in overeenstemming met de regelgeving die van toepassing is op alle Europese landen.

A- Eco-meubilair

GECODIS is geregistreerd in het Nationaal Register van marketeers van meubelelementen onder het nummer FR019621_106WAT. Dit nummer garandeert dat GECODIS, als lid van Eco-Mobilier, voldoet aan de wettelijke verplichtingen die op haar rusten in toepassing van artikel L.541-10-1 10° van de Milieuwet.

Zoals elk ander distributeur heeft GECODIS de verplichting om een ​​ecobijdrage van zijn klanten te innen, om de inzamelings- en recyclingkanalen voor afvalelementen te financieren meubelen (DEA)

Het bedrag van de ecobijdrage staat aangegeven op de productfiche van de producten die onder deze verplichting vallen.

B- Hervatting van uw DEA

U kunt profiteren van een gratis retournering van uw oude producten, op voorwaarde dat het Waste Furniture Elements (DEA) betreft.

De inruilaanvraag voor uw oude product moet het “1 voor 1” principe respecteren. GECODIS neemt uw oude product terug voor elk nieuw product van hetzelfde type gekocht op de Site, op voorwaarde dat het van gelijke aard en grootte is als het geleverde product. Voorbeeld: een bank die wordt teruggenomen na aankoop van een nieuwe bank, een eenpersoonsbed voor een eenpersoonsbed.

Wij informeren u dat het noodzakelijk is dat u ons uiterlijk 30 minuten na bevestiging van uw bestelling op onze site via een bericht op de hoogte stelt.

Let op: Afhaling vindt niet plaats op het moment van levering, maar de ophaling wordt georganiseerd zodra het product bij de klant is afgeleverd.

Vereisten: uw producten moeten vooraf worden voorbereid, anders kunnen ze niet door onze teams worden teruggenomen. Het oude meubilair moet worden gedemonteerd en verpakt, zodat het meubilair kan worden vervoerd. vervoerd door onze transporteurs. Matrassen en andere textielproducten moeten beschermd worden door een hoes en verpakt.

Om het meubilair door onze transporteur te laten ophalen, moet het bovendien beschikbaar zijn aan de voet van het gebouw (afleverlocatie voor het op habitatetjardin.com bestelde product).

Klantidentificatie

Verkoop op afstand is verplicht; deze informatie is essentieel voor de verwerking en levering van bestellingen, het opstellen van facturen en garantiecontracten. Als u geen informatie verstrekt, wordt de bestelling niet gevalideerd.
Deze persoonlijke informatie kan rechtmatig worden gebruikt voor commerciële doeleinden door GECODIS of haar partners. In overeenstemming met de wet “Informatique et Libertés” is de verwerking van persoonlijke informatie met betrekking tot GECODIS-klanten of alle e-mailadressen die door onze websites worden verzameld, echter aangegeven bij de Commission Nationale de l’Informatique (CNIL). De klant beschikt (artikel 34 van de wet van 6 januari 1978) over een recht op toegang, wijziging, rectificatie en verwijdering van gegevens die hem betreffen, dat hij kan uitoefenen bij:

GECODIS Company - 32 rue de Paradis, 75010 Parijs
Telefoon: Advies & bestellen - Fax: 01 47 70 29 71


- HIPAY:
De Habitat & Jardin-site is beveiligd met een van de meest efficiënte beveiligingssystemen. Het heeft niet alleen het SSL-coderingsproces (Secure Socket Layer) overgenomen, maar ook alle scrambling- en encryptieprocessen versterkt om alle gevoelige gegevens die aan de betaalmiddelen zijn gekoppeld zo effectief mogelijk te beschermen.
< br /> De klantgegevens bankgegevens zijn nooit in platte tekst op internet te vinden. Ze zijn noch zichtbaar voor de handelaar, noch voor de ingenieurs van de Hipay-betaaldienst.

Koekjes

Configuratie van uw navigatiesoftware:

U kunt uw navigatiesoftware zo configureren dat cookies in uw terminal worden opgeslagen of juist worden afgewezen, hetzij systematisch, hetzij afhankelijk van de uitgever ervan. U kunt uw browsersoftware ook zo configureren dat u van tijd tot tijd de acceptatie of weigering van cookies wordt aangeboden, voordat de kans groot is dat een cookie in uw terminal wordt opgeslagen.

Hoe u uw keuzes kunt uitoefenen, afhankelijk van welke browser u gebruikt?

Voor het beheer van cookies en uw keuzes is de configuratie van elke browser verschillend. Dit wordt beschreven in het helpmenu van uw browser, zodat u weet hoe u uw cookievoorkeuren kunt wijzigen.
Voor Internet Explorer™: http://windows.microsoft.com/fr-FR/windows-vista/Block-or-allow-cookies ,
Voor Safari™: http://docs.info.apple.com/article.html?path=Safari/3.0/fr/9277.html ,
Voor Chrome™: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=fr&hlrm=nl&answer=95647 ,
Voor Firefox™: http://support.mozilla.org/fr/kb/Activer%20et%20d%C3%A9sactiver%20les%20cookies ,
Voor Opera™: http://help.opera.com/Windows/10.20/fr/cookies.html

Het besturingssysteem van uw smartphone configureren

U heeft de mogelijkheid om het plaatsen van cookies op uw smartphone te controleren in de regels van het besturingssysteem.
Op iOS: https://support.apple.com/fr-fr/HT201265
Op Android: https://support.google.com/chrome/topic/3434352

Cookies configureren met een tool aangeboden door Habitat et jardin

< p >Om aan de regelgeving te voldoen, gebruikt Habitat et jardin een tool waarmee de internetgebruiker het plaatsen van cookies kan configureren wanneer hij verbinding maakt met de site www.habitatetjardin.com.
Om toegang te krijgen tot de lijst met geplaatste cookies en configureer de storting klik hier (Houd er rekening mee dat sommige anti-advertentiesoftware niet compatibel is met deze functie)

Geschillen

Dit contract is onderworpen aan het Franse recht. Elk geschil met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van dit contract zal worden voorgelegd aan de bevoegde rechtbanken. Wat professionals betreft, behoudt GECODIS zich het recht voor om zaken naar een ander bevoegd rechtsgebied te verwijzen. Voor geschillen met consumenten zullen de regels van het gewoonterecht worden toegepast.

Bemiddeling

Consumentenbemiddeling:

Overeenkomstig artikel L.612-1 van de Franse Consumentenwet wordt eraan herinnerd dat “elke consument het recht heeft om kosteloos een beroep te doen op een consumentenbemiddelaar met het oog op de minnelijke regeling van een geschil tussen hem en een professional. Daartoe garandeert de professional dat de consument daadwerkelijk toegang heeft tot een systeem van consumentenbemiddeling.”

In dit kader biedt GECODIS (HABITAT ET JARDIN) haar particuliere klanten, in het geval van geschillen die niet in der minne zijn opgelost na een schriftelijke klacht, de mogelijkheid om gebruik te maken van een consumentenbemiddelaar, met de volgende contactgegevens:
Médiation Conso Drôme, 19 Bis Rue Jonchère, 26000, Valence, Frankrijk. Website: mediation-conso-drome.org. Tel: +33 (0) 788 825 542

De Europese Commissie heeft een platform voor geschillenbeslechting opgezet, bedoeld om eventuele klachten van consumenten na een online aankoop te verzamelen en deze vervolgens door te sturen naar de bevoegde nationale bemiddelaars. Hier is de link naar dat platform:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Product toegevoegd aan verlanglijst