Onze verplichtingen

Aankoop- en terugbetalingsvoorwaarden

Deze algemene voorwaarden regelen de verkoop van de producten die worden aangeboden op de website van SOCIETE GECODIS 32, rue de Paradis 75010 PARIJS. Elke bestelling veronderstelt de naleving van deze algemene verkoopvoorwaarden. Het doel van dit laatste is om de rechten en plichten van de partijen te definiëren in het kader van de online verkoop van goederen en diensten die door het bedrijf GECODIS aan de consument worden aangeboden. GECODIS is de agent van de leveranciers die hun producten op haar online verkoopsite tentoonstellen en zorgt voor alle bestellingen en de daaraan gekoppelde logistiek. Het verkoopcontract is onderworpen aan de Franse wetgeving. De producten die op habitatetjardin.com worden verkocht, hebben betrekking op zwembaden, tuinen, fitness, huizen, spa-sauna-balneotherapie, doe-het-zelfzaken en dierenwinkels. GECODIS behoudt zich het recht voor om de Producten of Diensten die in de Catalogus worden aangeboden zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen of te wijzigen. GECODIS verbindt zich er echter toe om de specificaties van de Producten of Diensten die reeds door Klanten zijn besteld niet te wijzigen. Alle producten die op de site aan haar klanten worden aangeboden, zijn in principe verkrijgbaar bij de leverancier. In overeenstemming met artikel L 111-1 van de Consumentenwet hebben consumenten de mogelijkheid om aanvullende informatie te verkrijgen door te bellen naar advies en bestellingen maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur. De op de site gepresenteerde foto's worden als niet-contractueel beschouwd als ze vergezeld gaan van aanvullende producten.

Gegevensbeveiliging en privacy

Het niet verstrekken van informatie resulteert in het niet valideren van de bestelling. Persoonlijke informatie kan rechtmatig worden gebruikt voor commerciële doeleinden door GECODIS of haar partners. De verwerking van persoonlijke informatie met betrekking tot GECODIS-klanten of alle e-mailadressen die door onze websites worden verzameld, is onderworpen aan een aangifte bij de Nationale Commissie voor Informatica en Vrijheden (CNIL). De klant heeft een recht op toegang, wijziging, rectificatie en verwijdering van gegevens die hem betreffen, dat hij kan uitoefenen bij: GECODIS Company 32 rue de Paradis 75010 Parijs Telefoon: advies en bestellingen Fax: 0147702971. De informatie met betrekking tot uw bestelling is onderworpen aan een geautomatiseerde gegevensverwerking waarvoor FIA-NET S.A. verantwoordelijk is, wat een veilige betaling garandeert. Het optreden van een onbetaalde factuur, als gevolg van frauduleus gebruik van een bankkaart, zal ertoe leiden dat de gegevens van deze kaart worden ingevoerd in een betalingsincidentbestand dat wordt geïmplementeerd door FIA-NET S.A. Een onregelmatige of anomalieverklaring kan ook onderworpen zijn aan specifieke behandeling. U heeft op elk moment recht op toegang, rectificatie en verzet tegen al uw persoonlijke gegevens door te schrijven, per post en met bewijs van uw identiteit naar FIA-NET: Service Informatique et Libertés, 22 rue Drouot, 75009 PARIJS .

Tevreden of terugbetaald

Omdat uw tevredenheid onze eerste verplichting is, kunt u alle producten waarmee u niet tevreden bent, binnen 7 dagen vanaf de datum van ontvangst van uw artikelen retourneren. Wij kunnen u een soortgelijk product aanbieden dat aan uw verwachtingen voldoet. Als dit u echter niet volledige tevredenheid oplevert, zal GECODIS u de aankoop volledig terugbetalen.

Mijn account

Maak een klantaccount aan

Wanneer u op de site “Habitat et Jardin” komt, klikt u rechtsboven op het tabblad “Mijn account”, u komt in een nieuw venster terecht. Klik vervolgens op “Ik schrijf mij in bij Habitat et Jardin!” » Met deze registratie kunt u een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken om te kunnen profiteren van de diensten van de site en om op de hoogte te blijven van de nieuwste producten op Habitat et jardin. Ik schrijf me in op Habitat et Jardin! Vul vervolgens uw contactgegevens in het vakje “Ik ben een nieuwe klant” in. U heeft dan toegang tot alle functies van het klantaccount en kunt uw bestellingen volgen wanneer u maar wilt.

Hoe krijg ik toegang tot mijn account?

U kunt op elk gewenst moment toegang krijgen tot uw account door op het tabblad 'Mijn account' rechtsboven op de startpagina te klikken en vervolgens uw e-mailadres en wachtwoord in te voeren.

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Eenmaal in uw klantengedeelte kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen in het gedeelte 'Accountinformatie', zonder te vergeten te valideren (onderaan het formulier).

Moet ik mij identificeren voordat ik een bestelling plaats?

Om een ​​bestelling te plaatsen dient u zich te legitimeren zodat wij opvolging kunnen krijgen en u uw aankoop op ieder moment kunt volgen via uw account.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, wat moet ik doen?

Als u op “Mijn account” klikt, rechtsboven op de startpagina, krijgt u toegang tot de vermelding “Wachtwoord vergeten”. Door op deze link te klikken, moet u uw e-mailadres invoeren. Vervolgens ontvangt u een e-mail met uw wachtwoord.

Uw bestelling

Advies vóór verkoop

Neem contact op met onze hotline op advies en bestellingen en onze verkoopvertegenwoordigers beantwoordt al uw vragen over kwaliteit, onderhoud, aansluiting, montage, productafmetingen etc. U krijgt al uw antwoorden van competent en efficiënt personeel.

Bestaat er een “papieren” catalogus?

Er is geen papieren catalogus, al onze producten zijn alleen online te vinden, op habitatetjardin.fr

Heeft u een fysieke winkel?

Er is geen fysieke winkel, onze producten zijn alleen online verkrijgbaar, op habitatetjardin.fr

Zoek naar een artikel

Er zijn verschillende methoden voor u beschikbaar: 1°) Klik tweemaal op de tabbladen die u interesseren aan de linkerkant om uw keuze te verfijnen. Bijv.: “Zwembad” en vervolgens “Houten zwembad”. Vervolgens wordt u een lijst met houten zwembaden voorgesteld. 2°) Klik op de producten die op de eerste pagina staan. 3°) Voer trefwoorden of een productreferentie in het vak aan de linkerkant in en klik erop. Bijvoorbeeld: typ vervolgens “Houten zwembad” en u krijgt het blad voor het zwembad “Séquoia Spirit”.

Hoe bestellen?

Als een product u interesseert, moet u erop klikken om het te kopen. De verzendkosten die worden aangegeven op het moment van validatie van het winkelmandje zijn die voor het vasteland van Frankrijk (Corsica niet inbegrepen). Als u niet tot hen behoort, kunt u contact opnemen met onze Hotline, zodat wij u een offerte kunnen geven. Er wordt rekening gehouden met de bestelling vanaf het moment dat de betaling is geaccepteerd. Voordat u het winkelmandje valideert, kunt u het gewenste aantal producten kiezen en de verzendkosten bekijken die overeenkomen met uw bestelling.

Hoe kan ik mijn volledige winkelmandje bekijken en aanpassen?

Om uw volledige winkelmandje te bekijken, klikt u erop (rechtsboven op uw pagina). Zodra u een artikel wilt verwijderen, klikt u op het kruisje “Verwijderen”. U kunt ook andere artikelen toevoegen door erop te klikken en de aantallen van uw producten op elk gewenst moment wijzigen door handmatig het gewenste aantal in te voeren.

Verzendkosten

Wanneer u een artikel aan uw winkelmandje toevoegt, kunt u zien welke verzendkosten het met zich meebrengt. De verzendkosten variëren afhankelijk van het aantal artikelen en de bestemming van de bestelling. De verzendkosten die worden aangegeven op het moment van validatie van het winkelmandje zijn die voor het vasteland van Frankrijk (Corsica, de Franse overzeese gebiedsdelen, alle eilanden die over de weg niet bereikbaar zijn en het buitenland niet inbegrepen). Voor een offerte voor transport buiten Frankrijk kunt u contact opnemen met onze Hotline op advies en bestellingen

Hoe voer ik een promotiecode in?

De promotiecode verkregen in een tijdschrift of via de nieuwsbrief wordt ingevoegd onder de verzendkosten, voordat uw winkelmandje wordt gevalideerd. Voer uw vouchercode in: Niet invullen als u er geen voordeel van heeft.

Wat moet ik doen als ik merk dat ik een fout heb gemaakt in mijn bestelling?

Als u een fout heeft gemaakt, moet u zo snel mogelijk onze Hotline bellen op conseils en bestellingenzodat we uw bestelling kunnen corrigeren.

Referentieprijs, doorgestreepte prijs
Referentieprijs. Wat is de referentieprijs op habitat et jardin.com? Om volledige transparantie te hebben over de prijzen en actuele aanbiedingen op de site, vindt u hieronder de uitleg over de prijzen van de site: "Waargenomen prijs": De vermelding "Waargenomen prijs" verwijst naar: Hetzij tegen de door de fabrikant aanbevolen verkoopprijs Of tegen een uitverkoopprijs in een winkel voor een soortgelijk product. “Prijzen doorgestreept”: Tijdens de huidige commerciële operatie geeft de doorgestreepte prijs aan dat de doorgestreepte prijs de laagste prijs is die de afgelopen 30 dagen op onze site in rekening is gebracht
Eco-participatie
De ecobijdrage voor het meubilair wordt volledig gedoneerd aan Eco-mobilier voor de ontwikkeling van een sector voor het inzamelen, recyclen en hergebruiken van gebruikt meubilair. het beschermen van het milieu en het ontwikkelen van een solidaire economie wordt de verantwoordelijkheid van iedereen.

Regelgeving

Veilige betaling

Uw transacties worden beveiligd door Banque Populaire en Caisse d’Epargne (spplus). Uw kaartnummer wordt nooit onversleuteld doorgegeven, noch op het netwerk, noch bij Habitat et Jardin, dat alleen het resultaat van de betalingstransactie ontvangt. Houd er rekening mee dat onze site beveiligd is. U kunt dus in alle veiligheid en vertrouwelijkheid betalen. Wanneer u betaalt, geeft het symbool aan dat u zich in een beveiligde verbinding bevindt.

Hoe betaal ik mijn bestelling?

Deze stap wordt uitgevoerd nadat u uw winkelmandje en vervolgens uw contactgegevens heeft gevalideerd. Bij Habitat et Jardin kunt u uw bestellingen op rekening of contant betalen.

Betaling in 3x, 4x,...

De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS als effectief beschouwd, onder voorbehoud van aanvaarding door de kredietmaatschappij. Bovendien behoudt GECODIS zich het recht voor om elke bestelling van een klant waarmee een geschil bestaat te weigeren. U heeft de SOFINCO-betaling, of de 3x, 4x, 10x of 20x-betalingen in samenwerking met ONEY: - Door een van de SOFINCO- of ONEY-kredietbetalingsoplossingen te selecteren, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde site van onze partner om uw kredietaanvraag in te vullen een paar klikken en u krijgt in principe onmiddellijk antwoord.

Betaling

Contante betaling

De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS pas als effectief beschouwd wanneer de betrokken bankbetalingscentra hun toestemming hebben gegeven. In geval van weigering door genoemde centra wordt de bestelling automatisch geannuleerd en wordt de klant telefonisch of per post op de hoogte gebracht. WAARSCHUWING: Voer niet uw vertrouwelijke code of uw accountnummer in.

Met BANKKAART:

GECODIS accepteert Franse (Carte Bleue) en internationale (VISA of EUROCARD MASTERCARD) bankkaarten. U moet het kaartnummer, de vervaldatum en de naam van de houder vermelden. Voor meer veiligheid kunt u ook het controlenummer vermelden: de laatste 3 cijfers van het nummer dat op de achterkant staat, naast de handtekening. Uw creditcard kan worden geweigerd als uw plafond lager is dan de bestelling. Ter informatie: de meeste creditcards zijn standaard beperkt tot € 1.000 per aankoop, als u uw maandelijks openstaande bedrag nog niet heeft gebruikt. Neem indien nodig contact op met uw bankier om de limiet van uw creditcard te wijzigen en valideer uw bestelling 24 uur later bij een van onze verkopers

Door ONMIDDELLIJKE OVERDRACHT

Betaling NA ontvangst en verificatie van bestellingen! In 1X met creditcard U bestelt vandaag en activeert uw afschrijving nadat u uw bestelling heeft ontvangen en geverifieerd. Gratis en 100% veilige service. (CB, visa, mastercard compatibel). In 3X ZONDER KOSTEN of in meerdere maandelijkse betalingen. Deze betaling vereist het openen van een kredietreserve bij onze partner Sofinco met een principieel antwoord en validatie van de bestelling in realtime.

Betaal mijn bestelling in 3x, 4x,...

De door de klant gevalideerde bestelling wordt door GECODIS als effectief beschouwd onder voorbehoud van aanvaarding door de kredietmaatschappij. Bovendien behoudt GECODIS zich het recht voor om elke bestelling van een klant waarmee een geschil bestaat te weigeren. U heeft de SOFINCO-betaling, of de 3x, 4x, 10x of 20x-betalingen in samenwerking met ONEY: - Door een van de SOFINCO- of ONEY-kredietbetalingsoplossingen te selecteren, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde site van onze partner om uw kredietaanvraag in te vullen een paar klikken en u krijgt in principe onmiddellijk antwoord.

Wanneer wordt het bedrag van mijn rekening afgeschreven?

Het bedrag wordt van uw rekening afgeschreven zodra de bank rekening heeft gehouden met uw betaling. Bij cheques wordt het bedrag van uw rekening afgeschreven vanaf het moment dat u een bezorgdatum ontvangt. Bij creditcards wordt het bedrag 7 dagen na de transactie van uw rekening afgeschreven. Dit is de tijd om er zeker van te zijn dat het product op voorraad is en normaal leverbaar is.

Ik heb een probleem met de betaling

Neem contact op met onze Hotline op advies en bestellingenof per e-mail: klant @habitatetjardin.com

Volgen van bestellingen

Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol is geregistreerd?

Wanneer u uw bestelling op onze site valideert, wordt er rekening mee gehouden en zo snel mogelijk verwerkt. Wanneer u met creditcard betaalt, informeren wij u binnen 48 uur als er een bepaald probleem is opgetreden. Voor alle overige betalingen wordt er rekening gehouden met uw bestelling vanaf het moment dat u een bevestigingsmail ontvangt.

Waar is uw levering?

U kunt uw bestelling live volgen op de website van Habitat et Jardin, via uw klantaccount of contact met ons opnemen via tips en opdrachten

Wat zijn de levertijden?

De levering vindt plaats na ontvangst van autorisaties van bankbetalingscentra of kredietmaatschappijen. Levertijden zijn afhankelijk van transport. Levertijden staan ​​vermeld op het productblad op de site; ze zijn indicatief in werkdagen. U ontvangt per e-mail een bevestiging van de verzenddatum.

Wat zijn de bezorggebieden?

Wij leveren op het vasteland van Frankrijk tegen de aangegeven kosten en worden rechtstreeks op de site betaald. In continentaal Europa, Corsica en voor de eilanden is de berekening van de verzendkosten specifiek. Buiten continentaal Europa wordt geleverd aan een Franse expediteur naar keuze van de klant.

Wat te doen als de producten niet binnen de aangekondigde deadlines worden geleverd?

Neem contact met ons op via e-mail: [email protected]. U kunt uw account controleren om de status van uw bestelling te achterhalen via uw klantaccount op onze site. U kunt ook contact met ons opnemen via onze Hotline op advies en bestellingen

Voorzorgsmaatregelen die u moet nemen bij ontvangst

Het is absoluut noodzakelijk om uit te pakken met de vervoerder. U moet weten dat de levering niet op de verdiepingen plaatsvindt. De goederen worden aan de onderkant van het gebouw of bij huizen tot aan de voordeur afgeleverd. Alle geleverde producten dienen door de klant geïnstalleerd te worden.

Wat te doen als de doos of pallet beschadigd is?

In geval van beschadigde levering moet de klant een schriftelijk voorbehoud maken op de leveringsbon, gevalideerd door de vervoerder. Voorbeeld: ontbrekend, beschadigd product. De woorden “Onder voorbehoud van uitpakken” hebben geen juridische waarde. De klant moet het transportbedrijf en het GECODIS-bedrijf per aangetekende brief met ontvangstbevestiging binnen maximaal 72 uur op de hoogte stellen van de aard van deze reserveringen, zodat de verzekeringsmaatschappijen hun garanties kunnen uitoefenen. Als het pakket erg beschadigd is, moet u de levering weigeren door de reden op de voucher te vermelden, ons vervolgens op de hoogte te stellen en/of de voucher naar ons te faxen.

Kan ik een product retourneren dat niet bij mij past?

In overeenstemming met de bepalingen van artikel L.121-17 van de Consumentenwet, heeft u vanaf de levering 14 dagen de tijd om het bestelde product te retourneren met het oog op omruiling of terugbetaling. Het retourneren gebeurt op verantwoordelijkheid van de klant en gebeurt per aangetekende post. Wij accepteren geen retourzendingen onder vrachtvervoer of als het product niet vergezeld gaat van de factuur. Het geretourneerde product moet in de originele verpakking zitten, intact zijn, vergezeld van alle mogelijke accessoires, gebruiksaanwijzingen en documentatie. Terugbetalingen aan klanten als gevolg van annulering of geschil worden binnen 14 dagen na de annuleringsdatum uitgevoerd. KUNST. L121-20-2: Alle op maat gemaakte producten vallen niet binnen de herroepingstermijn van 14 dagen. De terugbetaling zal plaatsvinden via hetzelfde betaalmiddel als dat welke de consument heeft gebruikt.

Wat gebeurt er als ik afwezig ben op het moment van bezorging?

Bij afwezigheid wordt er een bericht in uw mailbox achtergelaten. De vervoerder neemt dan opnieuw contact met u op om een ​​bezorgdatum en -tijd af te spreken.

Kan ik de ontvangst van mijn bestelling aan een derde toevertrouwen?

Omdat uw afleveradres kan afwijken van uw factuuradres (thuis), kunt u ons het adres doorgeven van een persoon naar keuze. In alle gevallen zal de bezorger bij het overhandigen van het pakket een identiteitsbewijs en een handtekening op de afleveringsbon nodig hebben.

Ik heb een oproepbericht in mijn mailbox

We raden u aan contact op te nemen met de vervoerder om een ​​vergaderdag en -tijd af te spreken.

Ik heb geen factuur ontvangen

U kunt het op uw account verkrijgen via Habitat et Jardin, aanvragen per e-mail: [email protected], of telefonisch op < img src="../../../../img/telephone-habitatetjardin.gif" alt="advies en bestellingen" height="24px">

Dienst na verkoop - GARANTIES

Meld een defect of niet-conform product

U moet contact opnemen met GECODIS voor een diagnose en vervolgens, indien nodig, het defecte product franco retourneren, vergezeld van een kopie van de factuur. Er zal door de technische dienst een retournummer aan u worden toegekend, dat goed leesbaar op de verpakking van het pakket moet worden geschreven (zonder dit nummer wordt het pakket bij aankomst geweigerd).

Garanties

Alle producten die door GECODIS worden verkocht, profiteren van de fabrieksgarantie tegen alle mogelijke defecten en verborgen gebreken, gedurende één jaar. Batterijen, oplaadbare of niet-oplaadbare batterijen, lampen die bij de apparaten worden geleverd, vallen nooit onder de garantie. In alle gevallen wordt u gevraagd om het gebruiksboekje en/of de factuur van de geleverde goederen.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Om aanspraak te kunnen maken op de garantie en vóór elke retourzending, moet u contact opnemen met GECODIS voor een diagnose en vervolgens, indien nodig, het defecte product franco retourneren, vergezeld van een kopie van de factuur. Er zal door de technische dienst een retournummer aan u worden toegekend, dat goed leesbaar op de verpakking van het pakket moet worden geschreven (zonder dit nummer wordt het pakket bij aankomst geweigerd).

Wat gebeurt er als ik een beschadigd pakket retourneer zonder contact op te nemen met de klantenservice?

Uw pakket wordt systematisch geweigerd en u heeft geen recht op enige terugbetaling.

Hoe contact opnemen met de afdeling klantenrelaties?

Telefonisch: advies en bestellingen maandag t/m donderdag van 09.00 uur tot 19.00 uur en vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur

Nieuwsbrief

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor een van uw mailinglijsten?

Om u te abonneren op de Habitat et Jardin-nieuwsbrief, voert u uw e-mailadres in het vak met de titel “Nieuwsbrief” in, onderaan onze site. Om u af te melden vindt u de afmeldlink in de laatst ontvangen nieuwsbrief, onderaan de pagina.

Product toegevoegd aan verlanglijst